23 lekcje zawarte w 8 modułach
GA4, Korzystanie z Google Analytics 4 od podstaw
Wprowadzenie do systemu Google Analytics
- Najważniejsze cechy Google Analytics 4
- Google Analytics jako część Google Marketing Platform
Interfejs Google Analytics 4
- Konto demonstracyjne Google Analytics 4
- Układ Interfejsu Google Analytics
- Aplikacja mobilna Google Analytics
Jak działa Google Analytics 4
- Rodzaje sygnałów
- Zakres danych: użytkownik, sesja, zdarzenie
Najważniejsze wymiary w raportach Google Analytics
- Wymiary w raportach Google Analytics oraz ich rodzaje
- Wymiary i dane niestandardowe
Dane w Google Analytics
- Dane w Google Analytics 4
- Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji Analytics
- Dane o użytkownikach
- Dane o stronach i ekranach
- Dane o sesjach i zdarzeniach
- Dane o konwersjach
Przegląd podstawowych raportów w Google Analytics
- Raporty w czasie rzeczywistym
- Raporty dotyczące pozyskiwania użytkowników i ruchu
- Raporty o zaangażowaniu użytkowników na witrynie
- Raporty o przychodach
- Sprawdzenie działania witryny w różnych przeglądarkach i rozdzielczościach
Monitorowanie kampanii reklamowych oraz tagi UTM
- Monitorowanie kampanii Google Ads
- Autotagowanie i synchronizacja konta Google Ads z Google Analytics
- Rozbieżności pomiędzy kliknięciami i sesjami
- Monitorowanie kampanii za pomocą tagów UTM
- Tagowanie kampanii za pomocą UTM – warsztat
- Pomiar konwersji z kampanii Email
- Pomiar wizyt z Facebook’a – efektywność kampanii reklamowej i wizyt
organicznych - Pomiar kampanii autopromocyjnych
Monitorowanie efektywności SEO i synchronizacja z Search Console
- Szczegółowe monitorowanie wizyt z SEO
- Bezpłatne słowa kluczowe i „Not Provided”
- Raporty statystyk słów kluczowych z Organic uzyskany dzięki integracji z Search Console
Jeśli po szkoleniu zdecydujesz, że potrzebujesz wsparcia w instalacji i konfiguracji Google Analytics 4, użyj kuponu zniżkowego 10% na tę usługę w Agencji Marketing Online. Obejmuje ona wycenę usługi w oparciu o ilość zdarzeń, konwersji oraz modułów do zainstalowania. Koszt usługi rozpoczyna się od 1290 PLN netto, a 75% wycen mieści się w przedziale od 1290 do 2490 PLN. Zapewnimy Ci solidne fundamenty do skutecznego monitorowania i analizowania danych na Twojej stronie internetowej.
15 lekcji zawartych w 5 modułach
Zaawansowane wykorzystanie Google Analytics 4 - atrybucja konwersji wielokanałowej i raporty indywidualne
Modyfikacja raportów podstawowych
- Filtrowanie danych w raportach oraz wyrażenia regularne
- Modyfikacja raportów podstawowych
- Modyfikacja menu nawigacyjnego
Tworzenie własnych raportów w module Eksploracja
- Eksploracja, czyli raporty indywidualne w GA4
- Zakres danych, czyli które dane można łączyć z którymi wymiarami?
- Tworzenie raportu pokazującego skuteczność działań Digital Marketingowych, czyli skąd witryna pozyskuje użytkowników i które źródła najefektywniej realizują cel witryny?
- Tworzenie raportu pokazującego szczegółowo skuteczność kampanii reklamowej na przykładzie Google Ads, Facebook Ads oraz Email
- Monitorowanie statystyk Bloga
Atrybucja konwersji wielokanałowej
- Na czym polega konwersja wielokanałowa?
- Atrybucja wielokanałowa w GA4 i model Data Driven
- Raporty konwersji wielokanałowej, konwersje wspomagane i ścieżki konwersji
- Raport porównawczy dla modeli atrybucji konwersji wielokanałowej
- Różnice w atrybucji wielokanałowej pomiędzy Google Ads i Google Analytics 4
Multiscreen, czyli łączenie danych z wielu urządzeń użytkownika
- Multiscreen, czyli korzystanie w wielu urządzeń
- Problem z danymi dotyczącymi pełnej historii kontaktów z reklamą i witryną
- Google Signals i User ID w pomiarze aktywności użytkowników korzystających z wielu urządzeń
- Efekt Halo w kampaniach na różnych etapach Customer Journey
- Efekt Halo w kampaniach mobile
Measurement Plan, czyli strategia analityki internetowej w oparciu o customer journey
- Wnioski i najlepsze rozwiązania w analizie efektywności kampanii reklamowych na różnych etapach Customer Journey
- Analiza witryny od względem zachowania użytkowników, zaangażowania i Customer Journey
- Tworzenie planu analityki internetowej oraz definiowanie mikro i makrokonwersji
- Badanie korelacji między mikro i makrokonwersjami – ćwiczenie warsztatowe z segmentacji użytkowników
Tworzenie raportów przedstawiających szczegółowo efektywność kampanii
- Co powinny zawierać raporty o efektywności kampanii
- Prawidłowy układ raportu i segmentacja kampanii
- Wykorzystanie modułu eksploracja do raportowania efektywności kampanii
- Wykorzystanie Looker Studio do raportowania efektywności kampanii
Szczegółowa optymalizacja kampanii w oparciu o mikro i makrokonwersje
- Audyt jakości danych do optymalizacji kampanii na poziomie szczegółowym w Google Analytics
- Przygotowanie danych do optymalizacji opartej o łączną wartość konwersji
- Optymalizacja nastawiona na zwrot z inwestycji i maksymalizację zysku
Jeśli po szkoleniu zdecydujesz, że potrzebujesz wsparcia w instalacji i konfiguracji Google Analytics 4, użyj kuponu zniżkowego 10% na tę usługę w Agencji Marketing Online. Obejmuje ona wycenę usługi w oparciu o ilość zdarzeń, konwersji oraz modułów do zainstalowania. Koszt usługi rozpoczyna się od 1290 PLN netto, a 75% wycen mieści się w przedziale od 1290 do 2490 PLN. Zapewnimy Ci solidne fundamenty do skutecznego monitorowania i analizowania danych na Twojej stronie internetowej.
11 lekcji zawartych w 3 modułach (Dostępne wkrótce!)
Instalacja i konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager od Podstaw
Zakładanie i konfiguracja konta Google Analytics 4
- Zakładanie konta Google Analytics 4
- Ustawienia usługi
- Ustawienia zbierania danych
- Konfiguracja strumieni danych
Instalacja kodów śledzących GA4 z użyciem Google Tag Managera
- Zakładanie konta GTM
- Instalacja podstawowego kodu śledzącego dla witryny
- Instalacja i konfiguracja zdarzeń i konwersji
- Weryfikacja działania kodów śledzących
Import i Export danych z Google Analytics 4
- Połączenia usług
- Import danych do Google Analytics 4
- Export danych z Google Analytics 4 do BigQuery
Jeśli po szkoleniu zdecydujesz, że potrzebujesz wsparcia w instalacji i konfiguracji Google Analytics 4, użyj kuponu zniżkowego 10% na tę usługę w Agencji Marketing Online. Obejmuje ona wycenę usługi w oparciu o ilość zdarzeń, konwersji oraz modułów do zainstalowania. Koszt usługi rozpoczyna się od 1290 PLN netto, a 75% wycen mieści się w przedziale od 1290 do 2490 PLN. Zapewnimy Ci solidne fundamenty do skutecznego monitorowania i analizowania danych na Twojej stronie internetowej.
8 spotkań warsztatowych na żywo z trenerem
Rozwiń swoją analitykę podczas szkoleń warsztatowych na żywo z naszym trenerem
Samodzielny audyt ustawień konta Google Analytics 4
Weryfikacja jakości danych zbieranych w Google Analytics 4, aby określić czy są wystarczająco dobre do optymalizacji prowadzonych działań reklamowych i wyciągać poprawne statystycznie wnioski.
Warsztat 3 - zapisz się na warsztaty i dołącz na żywo 12 sierpnia!
Budowa plan pomiaru analityki internetowej (Measurement Plan) dla Twojej witryny, na podstawie, którego należy skonfigurować wszystkie odpowiednie zdarzenia i konwersje, tak, aby uzyskać wysokiej jakości dane do optymalizacji działań reklamowych.
Warsztat 4 - zapisz się na warsztaty i dołącz na żywo 7 października!
Tworzenie segmentów odbiorców, oraz wykorzystanie ich do szczegółowych analiz oraz wartościowania mikrokonwersji w optymalizacji opartej na łącznej wartości konwersji i zwrocie z inwestycji.
Poprawa jakości statystycznej danych do optymalizacji w oparciu o customer journey i wartość konwersji tak, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji.
Szczegółowa analiza efektywności kampanii Google Ads, Meta Ads, LinkedIn, kampanii E-mail oraz wnioski dotyczące ich optymalizacji.
Badanie skuteczności SEO i Content Marketingu.
Badanie wpływu jednych kampanii na inne oraz na ruch Direct i Organic, oraz “modelowanie ekonometryczne” efektów halo.
Zdobądź Certyfikat Marketing Online Google Analytics 4
Zdobycie certyfikatu Google Analytics 4 z Marketing Online potwierdza zdobytą przez Ciebie wiedzę, otwierając przed Tobą nowe możliwości zawodowe
Zdobądź Certyfikat Marketing Online Google Analytics 4!
Przygotowaliśmy dla Ciebie certyfikację z Google Analytics 4 z Marketing Online, która pozwoli na potwierdzenie zdobytej wiedzy w ramach szkolenia z Google Analytics. Czeka na Ciebie 50 pytań, które nawiązują do treści poszczególnych modułów i lekcji.
By podejść do testu przerób wszystkie lekcje w ramach e-learningu w Akademii Marketing Online i oznacz je jako ukończone. Imienny certyfikat otrzymasz w formie elektronicznej po zdaniu testu.
Test, który przygotowaliśmy przygotuje Cię także do zdania oficjalnego egzaminu Google Analytics 4 w ramach systemu certyfikacji firmy Google.
W ramach rozwijania wiedzy o możliwościach marketingu Twojej firmy dajemy Ci:
BONUS Szkolenie z Podstaw Marketingu Internetowego
Szkolenie szczegółowo przeprowadzi Cię przez:
Budowanie strategii działań marketingowych w Internecie, w tym:
- Kroki jakie musisz podjąć przed rozpoczęciem działań
- Identyfikowanie grupy docelowej oraz procesu zakupowego
- Budowania treści i content marketingu,
- Poznania i wyboru systemów reklamowych
- Sposobów oceny efektywności działań
- Różnic pomiędzy prowadzeniem własnego działu marketingowego, a pracy z agencją
- Instalacji i konfiguracji analityki
- Planowania komunikacji marketingowej
- Monitorowania i optymalizacji działań w oparciu o Data Driven Marketing
Tworzenie architektury treści, w tym:
- Key Word research, by dowiedzieć się czego szukają Internauci
- Grup słów kluczowych
Narzędzia Digital Marketingu, w tym:
- SEO do konfiguracji pozycjonowania, działań organicznych oraz wyników wyszukiwania
- Google Ads o możliwościach i obsłudze reklam płatnych
- Social Mediach o organicznych i płatnych reklamach
- Content Marketingu o treściach i strategiach content marketingu
- Marketplaces i porównywarkach
- E-mail Marketing Automation, w tym modelach, narzędziach i strategiach
- Programatic
- Programach afiliacyjnych
Analitykę internetową, w tym:
- Systemach Web Analytics
- Optymalizacjach kampanii i web usability
- Wykorzystaniu analityki w konkretnych use case
Dostęp otrzymasz na swoim koncie w Akademii Marketing Online w formie e-learningu wraz ze szkoleniem z Google Analytics 4 https://szkolenia.marketingonline.pl/akademia/.