23 lekcje zawarte w 8 modułach
Google Analytics 4 od podstaw - Analiza danych i poprawne wnioskowanie
Wprowadzenie do systemu Google Analytics
- Najważniejsze cechy Google Analytics 4
- Google Analytics jako część Google Marketing Platform
Interfejs Google Analytics 4
- Konto demonstracyjne Google Analytics 4
- Układ Interfejsu Google Analytics
- Aplikacja mobilna Google Analytics
Jak działa Google Analytics 4
- Rodzaje sygnałów
- Zakres danych: użytkownik, sesja, zdarzenie
Najważniejsze wymiary w raportach Google Analytics
- Wymiary w raportach Google Analytics oraz ich rodzaje
- Wymiary i dane niestandardowe
Dane w Google Analytics
- Dane w Google Analytics 4
- Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji Analytics
- Dane o użytkownikach
- Dane o stronach i ekranach
- Dane o sesjach i zdarzeniach
- Dane o konwersjach
Przegląd podstawowych raportów w Google Analytics
- Raporty w czasie rzeczywistym
- Raporty dotyczące pozyskiwania użytkowników i ruchu
- Raporty o zaangażowaniu użytkowników na witrynie
- Raporty o przychodach
- Sprawdzenie działania witryny w różnych przeglądarkach i rozdzielczościach
Monitorowanie kampanii reklamowych oraz tagi UTM
- Monitorowanie kampanii Google Ads
- Autotagowanie i synchronizacja konta Google Ads z Google Analytics
- Rozbieżności pomiędzy kliknięciami i sesjami
- Monitorowanie kampanii za pomocą tagów UTM
- Tagowanie kampanii za pomocą UTM – warsztat
- Pomiar konwersji z kampanii Email
- Pomiar wizyt z Facebook’a – efektywność kampanii reklamowej i wizyt
organicznych - Pomiar kampanii autopromocyjnych
Monitorowanie efektywności SEO i synchronizacja z Search Console
- Szczegółowe monitorowanie wizyt z SEO
- Bezpłatne słowa kluczowe i „Not Provided”
- Raporty statystyk słów kluczowych z Organic uzyskany dzięki integracji z Search Console
Jeśli po szkoleniu zdecydujesz, że potrzebujesz wsparcia w instalacji i konfiguracji Google Analytics 4, użyj kuponu zniżkowego 10% na tę usługę w Agencji Marketing Online. Obejmuje ona wycenę usługi w oparciu o ilość zdarzeń, konwersji oraz modułów do zainstalowania. Koszt usługi rozpoczyna się od 1290 PLN netto, a 75% wycen mieści się w przedziale od 1290 do 2490 PLN. Zapewnimy Ci solidne fundamenty do skutecznego monitorowania i analizowania danych na Twojej stronie internetowej.
15 lekcji zawartych w 5 modułach
Zaawansowane wykorzystanie Google Analytics 4 - raporty indywidualne, atrybucja konwersji wielokanałowej i analiza efektywności kampanii reklamowych w Internecie
Modyfikacja raportów podstawowych
- Filtrowanie danych w raportach oraz wyrażenia regularne
- Modyfikacja raportów podstawowych
- Modyfikacja menu nawigacyjnego
Tworzenie własnych raportów w module Eksploracja
- Eksploracja, czyli raporty indywidualne w GA4
- Zakres danych, czyli które dane można łączyć z którymi wymiarami?
- Tworzenie raportu pokazującego skuteczność działań Digital Marketingowych, czyli skąd witryna pozyskuje użytkowników i które źródła najefektywniej realizują cel witryny?
- Tworzenie raportu pokazującego szczegółowo skuteczność kampanii reklamowej na przykładzie Google Ads, Facebook Ads oraz Email
Atrybucja konwersji wielokanałowej
- Na czym polega konwersja wielokanałowa?
- Atrybucja wielokanałowa w GA4 i model Data Driven
- Raporty konwersji wielokanałowej, konwersje wspomagane i ścieżki konwersji
- Raport porównawczy dla modeli atrybucji konwersji wielokanałowej
Multiscreen, czyli łączenie danych z wielu urządzeń użytkownika
- Multiscreen, czyli korzystanie w wielu urządzeń
- Problem z danymi dotyczącymi pełnej historii kontaktów z reklamą i witryną
- Google Signals i User ID w pomiarze aktywności użytkowników korzystających z wielu urządzeń
- Efekt Halo w kampaniach na różnych etapach Customer Journey
- Efekt Halo w kampaniach mobile
Measurement Plan, czyli co mierzyć z analityki internetowej na witrynie, aby uzyskać bardzo dobrej jakości dane do optymalizacji marketingu w Internecie?
- Wnioski i najlepsze rozwiązania w analizie efektywności kampanii reklamowych na różnych etapach Customer Journey
- Analiza witryny od względem zachowania użytkowników, zaangażowania i Customer Journey
- Mikro i makrokonwersje
- Badanie korelacji między mikro i makrokonwersjami – ćwiczenie warsztatowe z segmentacji użytkowników
- Audyt stanu konta i jakości danych w Google Analytics
Jeśli po szkoleniu zdecydujesz, że potrzebujesz wsparcia w instalacji i konfiguracji Google Analytics 4, użyj kuponu zniżkowego 10% na tę usługę w Agencji Marketing Online. Obejmuje ona wycenę usługi w oparciu o ilość zdarzeń, konwersji oraz modułów do zainstalowania. Koszt usługi rozpoczyna się od 1290 PLN netto, a 75% wycen mieści się w przedziale od 1290 do 2490 PLN. Zapewnimy Ci solidne fundamenty do skutecznego monitorowania i analizowania danych na Twojej stronie internetowej.
11 lekcji zawartych w 3 modułach (Dostępne wkrótce!)
Instalacja i konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager od Podstaw
Zakładanie i konfiguracja konta Google Analytics 4
- Zakładanie konta Google Analytics 4
- Ustawienia usługi
- Ustawienia zbierania danych
- Konfiguracja strumieni danych
Instalacja kodów śledzących GA4 z użyciem Google Tag Managera
- Zakładanie konta GTM
- Instalacja podstawowego kodu śledzącego dla witryny
- Instalacja i konfiguracja zdarzeń i konwersji
- Weryfikacja działania kodów śledzących
Import i Export danych z Google Analytics 4
- Połączenia usług
- Import danych do Google Analytics 4
- Export danych z Google Analytics 4 do BigQuery
10 spotkań warsztatowych na żywo z trenerem
Rozwiń swoją analitykę podczas szkoleń warsztatowych na żywo z naszym trenerem
W ramach Szkolenia Google Analytics dołączysz do 12 comiesięcznych spotkań online, na których Piotr pracuje z uczestnikami nad praktycznym wykorzystaniem Google Analytics 4
Piotr pokaże Wam swoje najlepsze praktyki, których on i nasi specjaliści w Marketing Online używają na co dzień w swojej pracy. Na warsztatach zapewniamy wyłącznie realne case’y i doświadczenia z pracy z wieloma klientami i branżami naszej agencji marketingowej.
Na platformie Akademii przygotowaliśmy dla Ciebie dodatkowe ćwiczenia wdrożeniowe, które są weryfikowane przez prowadzących warsztaty. Wszystkie materiały zostają z Tobą po zakończeniu Akademii – możesz do nich wrócić i wykorzystać je w codziennej pracy.
Raz w miesiącu, przez kolejne 10 miesięcy czekają nas wspólne spotkania LIVE z Piotrem, które pozwolą Ci dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu zdobytej wiedzy w praktyce i znaleźć odpowiedzi na nurtujące Cię dodatkowe pytania. Spotkania będę głównie opierały się o realne case study, wspólne dyskusje oraz format Q/A.
Każda z sesji warsztatowych będzie trwała około 4 godziny.
Na warsztaty zapiszesz się poprzez wypełnienie formularza zapisu na swoim koncie po zalogowaniu do Akademii Marketing Online – https://szkolenia.marketingonline.pl/akademia/.
Poprzez Akademię prześlij nam koniecznie własne Case Study do rozwiązania na warsztatach na żywo, tak aby zmaksymalizować wartość jaką wyniesiesz z kursu. Gwarantujemy Ci poufność danych podczas warsztatów.
Jak wyglądają warsztaty i spotkania?
- Podczas spotkań i warsztatów wykorzystamy platformę Zoom, która umożliwia pracę online w małych zespołach oraz interakcję z prowadzącym.
- W trakcie trwania warsztatów będziemy wykorzystywali narzędzia do współpracy online oraz konta Google Analytics 4. Pamiętaj by zalogować się na nie przed wejściem na warsztat szkoleniowy.
- Nie możesz uczestniczyć w którymś spotkaniu? Nic straconego! Wszystkie spotkania będą nagrywane i dostępne na platformie online dla uczestników Akademii Marketing Online.
- Pamiętaj – dołączenie do warsztatów nie jest konieczne by uzyskać certyfikat Google Analytics.
10 ćwiczeń warsztatowych do optymalizacji analityki Twojego konta
Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy program ćwiczeń, które pozwolą Ci zidentyfikować Twoje potrzeby i podczas warsztatów przeprowadzić Cię przez ich rozwiązanie.
W ramach szkolenia chcemy przekazać Ci praktyczne rozwiązania Twoich potrzeb.
W tym celu zaloguj się na swoje konto w Akademii Marketing Online, gdzie znajdziesz 10 ćwiczeń warsztatowych https://szkolenia.marketingonline.pl/akademia/. Opracujesz je razem z Piotrem podczas zajęć warsztatowych.
Dzięki nim dla swojego biznesu:
- Przeprowadzisz audyt ustawień konta GA4
- Zweryfikujesz jakość swoich danych zbieranych w GA4 by określić czy są wystarczająco dobre do optymalizacji prowadzonych działań reklamowych i wyciągać poprawne statystycznie wnioski
- Stworzysz plan pomiaru (Measurement Plan) dla swojej witryny, na podstawie, którego należy skonfigurować wszystkie odpowiednie zdarzenia i konwersje, tak aby uzyskać wysokiej jakości dane do optymalizacji działań reklamowych.
- Zbudujesz segmenty odbiorców, które możesz wykorzystywać do szczegółowych analiz i optymalizacji kierowania kampanii reklamowych.
- Przeanalizujesz szczegółowo efektywność kampanii Google Ads i wyciągniesz wnioski dotyczące jej optymalizacji
- Zbadasz szczegółowo efektywność kampanii Meta Ads oraz LinkedIn i wyciągniesz wnioski dotyczące optymalizacji
- Dokonasz analizy skuteczności wysyłanych mailingów
- Przeprowadzisz analizę zwrotu z inwestycji w SEO
- Zbadasz skuteczność Content Marketingu oraz poszczególnych publikacji takich jak artykuły i posty social media
- Zbadasz efekty halo pomiędzy kampaniami, czyli wpływ jednych kampanii na inne oraz na ruch Direct i Organic. Przekonasz się, że “modelowanie ekonometryczne” to nie jest czarna magia.
Podczas ćwiczeń warsztatowych we współpracy z trenerem zweryfikujecie materiały z ćwiczeń.
Otrzymasz wskazówki co należy poprawić i zmienić, a co jest zrobione dobrze.
Dodatkowo poprzez akademie możesz przesłać nam zgłoszenie własnego Case Study do rozwiązania na warsztatach na żywo by zmaksymalizować wartość jaką wyniesiesz z Akademii. Gwarantujemy Ci poufność danych podczas warsztatów.
Zdobądź Certyfikat Marketing Online Google Analytics 4
Zdobycie certyfikatu Google Analytics 4 z Marketing Online potwierdza zdobytą przez Ciebie wiedzę, otwierając przed Tobą nowe możliwości zawodowe
Zdobądź Certyfikat Marketing Online Google Analytics 4!
Przygotowaliśmy dla Ciebie certyfikację z Google Analytics 4 z Marketing Online, która pozwoli na potwierdzenie zdobytej wiedzy w ramach szkolenia z Google Analytics. Czeka na Ciebie 50 pytań, które nawiązują do treści poszczególnych modułów i lekcji.
By podejść do testu przerób wszystkie lekcje w ramach e-learningu w Akademii Marketing Online i oznacz je jako ukończone. Imienny certyfikat otrzymasz w formie elektronicznej po zdaniu testu.
Test, który przygotowaliśmy przygotuje Cię także do zdania oficjalnego egzaminu Google Analytics 4 w ramach systemu certyfikacji firmy Google.
W ramach rozwijania wiedzy o możliwościach marketingu Twojej firmy dajemy Ci:
BONUS Szkolenie z Podstaw Marketingu Internetowego
Szkolenie szczegółowo przeprowadzi Cię przez:
Budowanie strategii działań marketingowych w Internecie, w tym:
- Kroki jakie musisz podjąć przed rozpoczęciem działań
- Identyfikowanie grupy docelowej oraz procesu zakupowego
- Budowania treści i content marketingu,
- Poznania i wyboru systemów reklamowych
- Sposobów oceny efektywności działań
- Różnic pomiędzy prowadzeniem własnego działu marketingowego, a pracy z agencją
- Instalacji i konfiguracji analityki
- Planowania komunikacji marketingowej
- Monitorowania i optymalizacji działań w oparciu o Data Driven Marketing
Tworzenie architektury treści, w tym:
- Key Word research, by dowiedzieć się czego szukają Internauci
- Grup słów kluczowych
Narzędzia Digital Marketingu, w tym:
- SEO do konfiguracji pozycjonowania, działań organicznych oraz wyników wyszukiwania
- Google Ads o możliwościach i obsłudze reklam płatnych
- Social Mediach o organicznych i płatnych reklamach
- Content Marketingu o treściach i strategiach content marketingu
- Marketplaces i porównywarkach
- E-mail Marketing Automation, w tym modelach, narzędziach i strategiach
- Programatic
- Programach afiliacyjnych
Analitykę internetową, w tym:
- Systemach Web Analytics
- Optymalizacjach kampanii i web usability
- Wykorzystaniu analityki w konkretnych use case
Dostęp otrzymasz na swoim koncie w Akademii Marketing Online w formie e-learningu wraz ze szkoleniem z Google Analytics 4 https://szkolenia.marketingonline.pl/akademia/.