Analityka z GA4 i AI - Dzień 1
Tworzenie strategii pomiaru i raportów w GA4 i Looker Studio
Measurement Plan i strategia analityki w oparciu o Customer Journey
- Customer Journey i podział kampanii na etapy: Awareness, Engagement, Sales
- Tworzenie agenta AI (Custom GPT Model) do generowania opisu Customer Journey
- Plan pomiaru efektywności kampanii – Measurement Plan.
- Definiowanie mikro- i makrokonwersji oraz ich wzajemna korelacja
- Tworzenie agenta AI (Custom GPT Model) do generowania Measurement Planu
- Ćwiczenie warsztatowe: budowa własnego Measurement Planu w ramach analityki internetowej i biznesowej
Analiza i ocena skuteczności kampanii w zakresie analityki internetowej
- Analiza efektywności kampanii reklamowych na różnych etapach ścieżki klienta
- Jak oceniać kampanie na etapach awareness, zaangażowanie i sprzedaż – różne miary efektywności.
- Ustalanie celów kampanii (liczby i wartości konwersji, ograniczenia kosztu konwersji oraz minimalny zwrot z inwestycji)
- Wskaźniki sukcesu kampanii i ich interpretacja
- Ćwiczenie warsztatowe: Ocena efektywności kampanii na podstawie danych z Google Analytics 4.
Budowanie indywidualnych raportów w GA4 i Looker Studio
- Jak budować raporty pokazujące efektywność kampanii na różnych etapach Customer Journey
- Segmentacja kampanii: Awareness, Engagement, Sales
- Budowanie indywidualnych raportów w GA4
- Tworzenie przejrzystych dashboardów i raportów w Looker Studio
- Ćwiczenie warsztatowe: Stworzenie raportu efektywności kampanii
Tagowanie kampanii reklamowych i porządek w danych
- Jak zapewnić spójność i czystość danych w GA4
- Tagowanie kampanii: UTM, autotagowanie i synchronizacja z Google Ads
- Pomiar konwersji z kampanii Email, Facebook i innych
- Ćwiczenie warsztatowe – praktyczne tworzenie i testowanie UTM-ów
Integracja analityki internetowej z analityką biznesową
- Łączenie danych GA4 z CRM
- Jakość leadów per źródło pozyskania lead’a oraz kanał kontaktu
- Synchronizacja przychodów w GA4 ze sprzedażą e-commerce
- Ćwiczenie warsztatowe – analiza i wyliczenie wartości leadów z różnych kampanii reklamowych
Monitorowanie efektywności SEO, GEO (AI SEO) i Bloga
- Jak oceniać efektywność działań SEO w GA4
- Integracja z Google Search Console – analiza słów kluczowych i zapytań
- Analiza ruchu z AI – Generative Engine Optimization
- Ocena skuteczności Bloga, jego sekcji i konkretnych artykułów
- Ćwiczenie warsztatowe – Ocena efektywności SEO i Bloga
Analityka z GA4 i AI - Dzień 2
Automatyzacja, AI i prognozowanie sprzedaży dla różnych poziomów budżetu reklamowego.
Automatyzacja analityki i kontrola celów kampanii
- Jak zautomatyzować raportowanie i analizę realizacji celów kampanii z użyciem make.com lub n8n oraz AI (modeli LLM).
- Wykrywanie nieefektywnych kampanii i obszarów marnotrawstwa budżetu
- Automatyzacja alertów i raportów w oparciu o dane z GA4, Google Ads, Meta Ads
- Ćwiczenie warsztatowe – budowa automatyzacji do analizy wyników kampanii i Alertów o niskiej efektywności
Statystyczne wnioskowanie z danych
- Jak nie popełniać błędów przy analizie danych
- Błąd statystyczny i jego wpływ na interpretację konwersji
- Jak stosować mikro-konwersje, aby szybciej i skuteczniej wyciągać wnioski o efektywności kampanii
- Ćwiczenie warsztatowe: Wnioskowanie z danych statystycznych dotyczących współczynników konwersji i ROAS w kampaniach.
Estymacje liczby i wartości konwersji dla różnych poziomów budżetu kampanii
- Budowanie modeli zależności pomiędzy budżetem a efektem marketingowym
- Wykorzystanie AI w tworzeniu modelu predykcyjnego dla poszczególnych kampanii
- Optymalny Media-Mix – algorytmy wyliczania optymalnego podziału budżetu na media i kampanie reklamowe
- Prognozowanie efektów całkowitych ze wszystkich prowadzonych kampanii reklamowych.
Atrybucja konwersji i multiscreen
- Konwersje wielokanałowe i modele atrybucji w GA4
- Różnice między modelami (Data Driven, Last Click, Linear)
- Multiscreen i Google Signals – śledzenie użytkowników na wielu urządzeniach
- Efekt halo w kampaniach i ruchu Direct i Organic
- Ćwiczenie warsztatowe – Prognozowanie całkowitych wyników sprzedaży e-commerce w GA4 w zależności od budżetu reklamowego.
- Ćwiczenie warsztatowe: Użycie algorytmów predykcyjnych i modelu ekonometrycznego do określenia liczby leadów B2B oraz całkowitej sprzedaży zmierzonej w CRM w zależności od budżetu reklamowego.